Maafkan saya, Dave. Saya takut saya tidak boleh melakukannya: Apabila pembantu maya pergi sangat, sangat salah

apabila saya gagal

The Wall Street Journal menganggarkan bahawa satu juta peranti IOT baru-baru ini digunakan oleh penggodam untuk menjalankan serangan DDoS.

Tetapi bukan hanya penggodam yang perlu anda bimbang. Internet Perkara sama cenderung untuk pergi penyangak semua dengan sendirinya.

Hacker sebelum ini tidak pernah mendengar akses kepada data anda, melalui beruang teddy

Seperti yang kita jelaskan pada masa depan, terdapat sebuah syarikat yang menjual beruang teddy yang disambungkan ke internet.

Kata syarikat itu membolehkan ibu bapa merakam mesej yang ditolak ke teddy bear melalui internet. Beruang bercakap perkataan yang direkodkan oleh ibu dan ayah, dan mungkin, kanak-kanak itu terkejut dengan kagum dan terkejut.

Itu semua menyeronokkan dan permainan, tetapi penggodam menerbitkan lebih daripada dua juta rakaman teddy dalam talian, bersama dengan lebih 800,000 kredensial pelanggan. Ternyata banyak kata laluan pelanggan yang lemah begitu mudah untuk menghancurkannya.

(Kami tidak mengatakan dia seorang tukang periuk, tetapi Lexie sebelum ini memberi amaran tentang bahaya kata laluan yang lemah-dia juga menerbitkan panduan yang sangat baik ini untuk mendapatkan lebih banyak akaun dalam talian anda.)

Seluruh keadaan tidak secara teknikalnya adalah kesalahan beruang teddy, tetapi itu adalah masalah yang tidak timbul dengan tahun 1980-an saya, tanpa wayar * Zugly.

Beruang teddy tanpa wayar
* Seperti dalam dia tidak mempunyai wayar. Dia hanya fluff. Cantik, hodoh hodoh.

Hati-hati apa yang anda minta pembantu maya anda

Apa yang lebih menakutkan, dan pasti tidak lucu, adalah peranti IoT yang menjadi liar semua sendiri, tanpa apa-apa penggodaman.

Amazon Echo adalah di jutaan rumah di seluruh dunia dan selalu mendengar. Dijual sebagai pembantu pintar, Echo menjanjikan berbelanja, menjawab kekacauan anda, bermain muzik, laporkan cuaca, dan juga mengawal termostat. Semua mata melihat Amazon sememangnya menjadi lebih bijak apabila anda bertanya, belajar dari kehidupan anda semasa anda hidup.

Kotak hitam duduk di dalam bilik, diam-diam memerhati hidup anda supaya anda kelihatan seolah-olah satu idea yang hebat. Terdapat juga nama yang mesra untuk pembantu suara mekanikal yang membantu anda: Dia dipanggil Alexa.

Hebat! Selain daripada itu ia agak seperti permulaan filem Sci-Fi (saya kaget Amazon tidak menyebutnya Hal). Oh, dan kadangkala ia tidak terlalu bijak sama sekali.

Tidak sama sekali.

Apabila Amazon Echo memerintahkan apa yang ia mahu dan bukan apa yang anda katakan

Seperti masa, pada satu pagi yang cerah di Dallas, Texas, seorang gadis berusia enam tahun bertanya Alexa: “Bolehkah anda bermain rumah boneka dengan saya dan mendapatkan saya sebuah rumah boneka?” Tetapi apa yang mendengar Alexa adalah “Bolehkah anda memesan empat paun gula kuki dan rumah boneka $ 170, tolong? “

Dan demikianlah yang dilakukan oleh Alexa.

Tetapi keseronokan itu tidak berakhir di sana, apabila sebuah stesen TV San Diego melaporkan kesilapan Alexa, dan menggunakan perkataan “Alexa” di udara, Echos peminat melangkah ke kehidupan. Nampaknya Alexa tidak dapat memberitahu perbezaan antara orang yang mengatakan Alexa di dalam bilik dan seseorang mengatakannya di TV.

Tebak apa yang berlaku seterusnya? Betul, Alexa terus memerintahkan rumah boneka untuk semua orang yang menonton cerita di TV. Ingat, pasti tidak lucu.

Terdapat banyak boo boo, kerana ternyata. Seorang pengguna di Twitter memperlihatkan senarai membeli-belah Alexa dari “poket, kentut, teman wanita, dan sabun Dove” (yang tahu apa yang sebenarnya dia inginkan) dan yang lain termasuk “150,000 botol syampu” dan “anjing luncur. “

Kisah Alexa lain yang berisikan termasuk anak yang meminta permainan yang digger Digger Digger dan, baiklah, katakan saja itu bukan apa yang dihantar oleh Alexa.

Namun, ia mungkin lebih teruk.

Pembantu Internet berbanding privasi dan polis

Penguatkuasaan undang-undang A.S. telah membuktikan dirinya sangat mencabar ketika datang ke penyerang privasi. Untuk meneruskan trend, polis A.S. baru-baru ini memperoleh waran untuk mendapatkan data dari Amazon Echo berkaitan dengan kes pembunuhan. Walaupun Amazon enggan mendedahkan apa-apa maklumat, ia menimbulkan persoalan: Apa yang berlaku kepada semua data yang dikumpulkan oleh Alexa atau Google Home (setara Echo Google)?

Nampaknya seperti episod Mirror Black, tetapi boleh Alexa atau Google Home pernah dipanggil sebagai saksi dalam percubaan?

Kami menyerahkan banyak kuasa kepada Google dan Amazon, dan meletakkan banyak kepercayaan pada mereka. Perkara-perkara yang mereka tahu tentang yang kami lakukan dalam privasi rumah kami sendiri boleh menjadi sangat memalukan jika dibebaskan, mungkin menyebabkan kerosakan yang tidak dapat diperbaiki untuk kehidupan dan karier.

Mungkin kita sepatutnya memperhatikan kata-kata bijak Megan Neitzel, ibu gadis gadis rumah boneka itu:

“Saya rasa berbisik di dapur …”

Selamatkan akaun anda dan berhati-hati dalam talian

Matikan pesanan satu klik Amazon dan selamatkan akaun anda dengan PIN. Melakukannya sepatutnya menghentikan Alexa memerintahkan apa sahaja yang dia mahu, setiap kali dia merasakannya.

Kata laluan yang kuat juga merupakan suatu keharusan. Dan jangan lupa anda boleh anonymize sambungan internet anda dengan VPN.

Terdapat banyak manfaat privasi kepada VPN, yang blog ini telah banyak kali diliputi. Lebih baik lagi, router ExpressVPN menggunakan VPN pada mana-mana peranti yang dibolehkan Wi-Fi, bahkan yang biasanya tidak boleh menjalankan perisian VPN, seperti PlayStation, Xbox, TV, dan ya, pembantu maya.

Indah.

Kim Martin
Kim Martin Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me